• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Är det fler än jag?

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ä r det fler än jag som får erbjudande om smslån nu när jag inte lånar längre? Har i dag fått från
Creditum och Trustbuddy har tidigare fått från Nätlån, Ferratum, Meddelandelån och Viaconto säkert fler som jag inte kommer ihåg. Känns som de sätter det i system att så fort man inte lånar så blir man överöst med erbjudanden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har du också slutat med sms lån eller får du dem ändå?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag har iofs "bara" lånat från Vivus och Ferratum tidigare (och det var nu länge sedan), men får ständigt SMS och mail om att det kanske vore kul med lite extrapengar till semestern/påsk/jul/mors dag/pingst/lucia osv...
 

Therockerboy

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 April 2012
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Får också en massa sms trots jag tagit mig ur träsket.
Dom är väl desperata och behöver in pengar från räntor och avgifter.
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Har inte fått själv på ett tag förrutom cashbuddy. Men det är väl typ en två gånger om året. Men det är väl bara att ringa till domsom skickar ut och säga att dom tar bort er från sms/mail listan så får man inga erbjudan. Eller spärra er från dom bolagen så skall dom inte skicka till en.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag har spärrat mig från alla som jag lånat av tidigare de som jag fått från nu har jag fått avslag ifrån, därför undrar jag om de skickar ut nu då jag inte försökt låna från dem i år.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Intressant dock hur de framställer sina erbjudanden - låna till mors dag och semester? De kunde ju skickat erbjudanden om extrapengar till onlinepokern, utekvällen och "för att klara månaden", större delen hamnar nog i den kategorin, men de vill ju göra sken av att de problemen inte existerar.
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Får också hela tiden trots att jag har spärrat mig själv
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Exakt, vet att jag skrev ett inlägg i våras om att låna till mors dag. Ska sanningen fram så tog jag ett jullån 2013 i november som skulle återbetalas i februari vilket jag inte kunde så jag fick be om en avbetalningsplan på det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp